Sanne uit Amsterdam
Zeer goed op weg geholpen! Vriendelijk personeel en snelle afhandeling. Verder een lage borg van 200 euro.
Gehuurd:
MPVZeer goed op weg geholpen! Vriendelijk personeel en snelle afhandeling. Verder een lage borg van 200 euro.
Gehuurd:
MPVBeste mensen, September vorig jaar heb ik een Mercedes Sprinter bij Diks in Almere gehuurd. Ging allemaal goed, mooie bestelbus, goed afgehandeld, prettige mensen, schadevrij afgeleverd en alles betaald. Prima tot zover. Maar dan: In April jl. kreeg ik een in elkaar geflanst schaderapport vol fouten en valse voorstelling van zaken, en zonder bewijzen toegestuurd. De schade die daarin werd geclaimd is door mij niet veroorzaakt en dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Toch wil Diks de schade op mij verhalen voor 700 euro plus 105 euro incassokosten. Ze gaan al zo ver dat ze me willen dagvaarden. Ze willen niet luisteren, verstoppen zich achter een incassobureau en hebben me gedwongen een advocaat in de arm te nemen en aangifte te doen wegens valsheid in geschrifte. Gaat me dus extra geld kosten. Mensen, kijk dus uit voor dit bedrijf dat goede klanten, die alles netjes betalen en een auto onbeschadigd terugbrengen onverhoeds en volkomen onterecht een mes in de rug steekt, met als toetje een even onterechte registratie in het BOVAG Elena-systeem zodat ik de komende jaren geen auto’s etc. meer kan huren. Eigenlijk is het schandalig dat dit kan en dat niemand er iets tegen doet. Niet huren hier! Lees meer
Beste mensen, September vorig jaar heb ik een Mercedes Sprinter bij Diks in Almere gehuurd. Ging allemaal goed, mooie bestelbus, goed afgehandeld, prettige mensen, schadevrij afgeleverd en alles betaald. Prima tot zover. Maar dan: In April jl. kreeg ik een in elkaar geflanst schaderapport vol fouten en valse voorstelling van zaken, en zonder bewijzen toegestuurd. De schade die daarin werd geclaimd is door mij niet veroorzaakt en dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Toch wil Diks de schade op mij verhalen voor 700 euro plus 105 euro incassokosten. Ze gaan al zo ver dat ze me willen dagvaarden. Ze willen niet luisteren, verstoppen zich achter een incassobureau en hebben me gedwongen een advocaat in de arm te nemen en aangifte te doen wegens valsheid in geschrifte. Gaat me dus extra geld kosten. Mensen, kijk dus uit voor dit bedrijf dat goede klanten, die alles netjes betalen en een auto onbeschadigd terugbrengen onverhoeds en volkomen onterecht een mes in de rug steekt, met als toetje een even onterechte registratie in het BOVAG Elena-systeem zodat ik de komende jaren geen auto’s etc. meer kan huren. Eigenlijk is het schandalig dat dit kan. Hier is een zeer boosaardige organisatie aan het werk! Lees meer
Ik huur al meer dan 20 jaar bij Diks. Altijd aardig en prima service. Ook wel eens pech gehad met een auto maar dan kwamen ze gewoon een ander brengen.
Beste Heleen, Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Top om te lezen dat we je al meer dan 20 jaar goed op weg geholpen hebben. Daar doen we het met zijn allen voor! Op naar de volgende 20 jaar! Team Diks Autoverhuur
In oktober 2019 heb ik een Mercedes busje van DIKS gehuurd voor een halve dag (kosten incl. verzekering en brandstof 78,79 euro) en de bus weer op tijd teruggebracht. Een week later ontving ik een parkeerboete van de gemeente Amsterdam voor foutparkeren en een factuur van DIKS voor extra administratiekosten met vermelding van een tijdstip en datum (25 okt. 23.16 u), waarop de auto al lang door mij was teruggebracht (namelijk 25 okt 15.45 u, zoals staat op mijn factuur). Na telefoongesprekken en e-mails met DIKS, volgde er geen excuus, maar erger nog: geen enkele oplossing. Ik was het gedoe zat en heb na een aanmaning van de gemeente Amsterdam de parkeerboete zelf maar betaald. Mijn advies: niet huren bij dit bedrijf. Lees meer
Beste Remco, Erg vervelend om te lezen dat uw ervaring bij ons niet naar wens is geweest, hiervoor uiteraard onze excuses. Het is nooit de bedoeling dat de huurder verantwoordelijk wordt gehouden voor een parkeerboete + administratiekosten als deze na het verstrijken van de huurperiode zijn toegekend aan het voertuig. Om deze rede hebben we de gefactureerde € 15,- administratiekosten gecrediteerd en betalen we de parkeerboete graag in zijn geheel aan u terug. Om dit te kunnen doen ontvangen we graag het totale boetebedrag per mail op bekeuringen@diks.net. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en graag tot ziens bij Diks! Team Diks Autoverhuur
Op zaterdagmiddag een bestelbusje gehuurd. Heel fijn dat we dat op de dag zelf nog konden regelen! Wel even telefonisch moeten reserveren. Bus stond klaar bij aankomst en we werden geholpen door vriendelijk personeel. Bij terugkomst was parkeren in de buurt even lastig, maar uiteindelijk een plekje gevonden in de buurt. Top! Lees meer
Beste Sofie, Bedankt voor het achterlaten van jouw ervaring. Top om te lezen dat alles goed is gegaan. Daar doen we het allemaal voor! We helpen je een volgende keer weer graag op weg. Team Diks Autoverhuur
Betrouwbaar bedrijf, aardige jongens. Goede tarieven en heldere afspraken vooraf!
Beste A. Dijkman, Bedankt voor je recensie. Goede tarieven en heldere afspraken zijn de basis bij alles wat we doen! Team Diks Autoverhuur
Er zijn 25 reviews geschreven bij Klantenvertellen.nl met een gemiddelde score van 9.7.
Er zijn 472 reviews geschreven bij Kiyoh.com met een gemiddelde score van 9.4.
Er zijn 33 reviews geschreven bij Trustpilot.com met een gemiddelde score van 6.2.
In 1949 hielp opa (en rijinstructeur) Paul Diks voor het eerst één van zijn oud-leerlingen op weg toen hem werd gevraagd of hij zijn auto mocht lenen. Al gauw stond er een tweede auto voor de deur.
Autoverhuur, toen nog een onbekend fenomeen in Amsterdam, bleek een gat in de markt te zijn. In 1972 nam zoon Ronald de zaak van zijn vader over. Tegenwoordig is de 3e generatie Diks werkzaam binnen het familiebedrijf dat met vier vestigingen in Amsterdam, één in Almere en twee in Amstelveen is uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende autoverhuurders van het land.
Missie & visie
Het is onze missie om mensen op weg te helpen in passend vervoer. Daarmee zorgen we samen voor een fijne, leefbare en bereikbare buurt.
DIKS gelooft namelijk in de kracht van huren & delen. Want huren & delen scheelt niet alleen in de portemonnee. Het is beter voor het milieu en het zorgt voor minder auto’s in het straatbeeld.
Kernwaarden
Opa Diks zei het jaren geleden al: “Mensen willen persoonlijk contact, een goede prijs en géén verrassingen.” In die uitspraak wist hij onbewust de kernwaarden van DIKS te benoemen:
Kortom, DIKS = Altijd een voertuig in de buurt om te doen wat jij wilt, wanneer je wilt.
Bekijk hier de Algemene voorwaarden van DIKS autoverhuur
Kijk voor de actuele openingstijden op www.diks.net.